გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი გვარი: ნუნუ ჭანუყვაძე
საგანი: ეკონომიკა
კლასი: XII
მოსწავლეთა რაოდენობა: 32
გაკვეთილის თემა: მოთხოვნა - ,,მიწოდება, ფასის წონასწორობა’’
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლე შეძლებს საქართველოში ეკონომიკური საქმიანობის შესაძლებლობების ანალიზს, სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევას და გამოყენებას ციფრული მასალის შექმნისას.
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
არჩ.ეკონ.XI/XII.1.მოსწავლეს შეუძლია საქართველოში ეკონომიკური საქმიანობის შესაძლებლობების ანალიზი.
·
ირჩევს რომელიმე საქმიანობას და თანაკლასელებთან ერთად მოიძიებს ინფორმაციას მისი წარმატებით განხორციელების ეკონომიკურ პირობებზე
(მაგ: სამართლებრივი ვალდებულებები,
ბაზრის მდგომარეობა,
რესურსები და ა.შ.);
ანალიზის საფუძველზე ადგენს მარტივ სამოქმედო გეგმას და წარუდგენს თანაკლასელებს.
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო (წთ)
|
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხების მოწესრიგება
|
ვერბალური ახსნა
|
მთელი კლასი
|
2 წთ
|
|
2
|
გაკვეთილის A ფაზა _ გამოწვევა
წინარე ცოდნის გააქტიურება-
· ტერმინი ,,ეკონომიკის’’ განმარტება
· ცნება ,,ფასის“ განმარტება
|
კითხვა-პასუხის აქტივობა
|
მთელი კლასი
|
3 წთ
|
|
3
|
გაკვეთილის B ფაზა _ ცოდნის
კონსტრუირება
ვერბალური ახსნა- მიწოდების ცნებას,
წონასწორობის ფასი.
|
საერთო საკლასო
|
მთელი კლასი
|
პრეზენტაცია power point-ის
გამოყენებით
|
5 წთ
|
4
|
კითხვა-პასუხის აქტივობა-
· ვსვამ კითხვას:
რა
მოქმედებს მოთხოვნაზე?
· როგორ მოქმედებს ფასი მოთხოვნაზე ?
|
საერთო საკლასო
|
მთელი კლასი
|
5 წთ
|
|
5
|
გაკვეთილის С ფაზა
_ რეფლექსია
პრაქტიკული სამუშაო- პროექტორის გამოყენებით ვაჩვენებ მოსწავლეებს ნაყინზე მოთხოვნის
ცხრილს და მის მიხედვით აგებულ დიაგრამას.
ვს ვუსვამ კითხვას:
1.
რა მოქმედებს
მიწოდებაზე?
2.
როგორ მოქმედებს
ფასი მიწოდებაზე?
3.
შემდეგ პროექტორის
მეშვეობით ვაჩვენებ ნაყინზე მიწოდების ცხრილს და მის მიხედვით აგებულ დიაგრამას.
|
წყვილებში მუშაობა
|
წყვილები
|
პრეზენტაცია power point-ის
გამოყენებით, თაბახის ფურცელი, საწერკალამი
|
5 წთ
|
5
|
საერთო საკლასო მუშაობა-
მოსწავლეს ვთხოვ დაიტანოს ერთ დიაგრამაზე ორივე მონაცემები. ის იკვლევს
და პოულობს ფასს, სადაც
გადაიკ იკვეთება
მოთხოვნის მოცულობა მიწოდებასთან.
ანუ ფასს
რომელიც აწყობს მომხმარებელსაც და მწარმოებელსაც.
Ø ვთავაზობ მოდელირებულ თამაშს ,, თხილის ბაზარი“.
გამომყვას 2 მოხალისე, მყიდველი და გამყიდველი, ვურიგებ მათ სავაჭრო ბარათებს, სადაც მითითებულია სავაჭრო თანხა. და ვაკვირდებით როგორ წარიმართება ყიდვა-გაყიდვის პროცესი. დამთავრების შემდეგ
დაფაზე ვაფიქსირებ კონკრეტულ ფასს.
|
წყვილებში მუშაობა
|
წყვილები
|
თაბახის ფურცელი, საწერკალამი
|
10 წთ.
|
6
|
ვთავაზობ მოდელირებულ თამაშს
,, თხილის ბაზარი“. გამომყავას 2 მოხალისე, მყიდველი და გამყიდველი, ვურიგებ მათ სავაჭრო ბარათებს, სადაც მითითებულია სავაჭრო თანხა და ვაკვირდებით, როგორ წარიმართება ყიდვა-გაყიდვის პროცესი. დამთავრების შემდეგ
დაფაზე ვაფიქსირებ კონკრეტულ ფასს.
|
როლური თამაში
|
ინდივიდუალური მუშაობა
|
სავაჭრო ბარათები
|
8 წთ.
|
7
|
საშინაო დავალება- ვაძლევ დავალებად, მოიძიოს ინფორმაცია საქართველოში განხორციელებული
ი რომელიმე საქმიანობის შესახებ და მისი განხორციელების ეკონომიკურ პირობებზე.
|
2 წთ
|
|||
8
|
შეფასება- განმავითრებელი
|
5 წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
·
მოსწავლეები გაიგებენ გაკვეთილის
თემას და მიზანს, გაკვეთილზე განსავითარებელი უნარ-ჩვევების შესახებ.
·
მოსწავლეები გაიხსენებენ უკვე ნასწავლი მასალის შესახებ.
·
მოსწავლეები გაიგებენ ახალი ტერმინების შესახებ, გაითვისებენ
ახალი ცნებებისს
იხილეთ შეფასების სქემები:
გაკვეთილში ჩართულობის შეფასების
რუბრიკა
ქულები
და კრიტერიუმები
|
9-10 ქულა
|
7-8 ქულა
|
4-5-6 ქულა
|
3-2-1 ქულა
|
აქტიური
მონაწილეობა
|
ყოველთვის
მონაწილეობს და ხშირად წარმართავს კიდეც საკლასო მსჯელობას
|
ყოველთვის
მონაწილეობს
|
ხშირად
მონაწილეობს
|
იშვიათად ან
საერთოდ არ მონაწილეობს
|
გამართული
და სწორი მეტყველება
|
გამართულად
მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და შემოქმედებითად იყენებს
ენობრივ–გამომსახველობით საშუალებებს
|
გამართულად
მეტყველებს და იყენებს მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს
|
იცავს
მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს. მეტ–ნაკლებად გამართულად საუბრობს
|
არ
იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს
|
საკუთარი
აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა
|
ყოველთვის
დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს თავის მოსაზრებას
|
თითქმის
ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას
|
სირად
ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას
|
უჭირს
გამართულად საუბარი, ხშირად ვერ ასაბუთებს საკუთარ აზრს
|
სხვისი
აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
|
უსმენს
სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით. კორექტულია და
ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას
|
უსმენს
სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით.
|
უსმენს
სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას
|
არ
უსმენს სხვებს
და არ
აცდის საუბრის დამთავრებას
|
ხელმოწერა: ნუნუ ჭანუყვაძე;
თარიღი
Комментариев нет:
Отправить комментарий